Zoeken naar stappenplan boekbespreking

stappenplan boekbespreking
Stappenplan voor een boekbespreking Prins Willem-Alexanderschool.
Groep 7 Welkom Informatie Oefenhoek Leerlingwerk Huiswerk 7 Spreekbeurt Boekbespreking Kalender Fotoboek. Stappenplan voor een boekbespreking. STAPPENPLAN BOEKBESPREKING Stap 1 Kies een boek. Je mag zelf weten welk boek je kiest. Het moet alleen wel een leesboek zijn en het boek moet passen bij je AVI niveau. Je laat het boek goedkeuren door de juf. Stap 2 Lees het boek Stap 3 Maak je boekbespreking powerpoint Nadat je het boek gelezen hebt maak je de boekbespreking. Schrijf of typ in je eigen woorden de antwoorden op de volgende vragen en verwerk dit in een PowerPointPresentatie.
KlasCement Leermiddelen Stappenplan boekbespreking ICT-opdracht.
Zoek in alle leermiddelen. Toegevoegd door jonathan cools op 14.01.2014 Downloadbaar lesmateriaal. Dit is een stappenplan voor het opstellen van een boekbespreking op de computer. Eerst denken de leerlingen na over de inhoud dan gaan ze creatief aan de slag met het tekenen van een cover om uiteindelijk hun boekbespreking in een tekstverwerker. Meld aan om dit leermiddel volledig te kunnen bekijken. KlasCement is het gratis platform waar leerkrachten elkaar inspireren door materiaal te delen voor leerlingen van alle leeftijden. Tienduizenden leermiddelen kun je gemakkelijk doorzoeken op onderwerp vak of onderwijsniveau.
Boekbespreking in de klas tips Zo leuk is lezen Zwijsen.
Er zijn betrouwbare sites waar veel informatie te vinden is. Denk bijvoorbeeld aan www.leesplein.nl en www.leesfeest.nl. Structuur van een boekbespreking. Leg de structuur van de boekbespreking vast in een stappenplan. Dat geeft je leerlingen houvast bij de voorbereiding ervan. Maak bijvoorbeeld gebruik van het stappenplan Boekbespreking van Zo leuk is lezen. Een vast onderdeel van de boekbespreking is het voorlezen kinderen kiezen in hun boek een fragment en lezen dat voor. Voorlezen lijkt makkelijk maar ook daar kun je je leerlingen extra begeleiden. Lees een paar keer per week liefst dagelijks zelf voor en wijs de kinderen zo nu en dan specifiek op wat je doet.